17 April 2015

Pangkalan Pembekalan Tok Bali telah mula operasi sejak 26 Mac lepas

Pangkalan Pembekalan Tok Bali yang telah memulakan operasinya sejak 26 Mac 2015. Foto ihsan: Tok Bali Supply Base Sdn. Bhd. 
TOK BALI: Pangkalan Pembekalan Tok Bali (TBSB) yang dikendalikan Tok Bali Supply Base Sdn. Bhd. (TBSB) telah memulakan operasinya pada 26 Mac lepas. 

Menurut pengurus projeknya, Muhammad Fakhrezal Zainordin,  setakat 15 April TBSB telah mengendalikan tiga operasi utama di pangkalannya yang melibatkan syarikat CPOC dan Exxon-Mobil, manakala syarikat HESS akan memindahkan sepenuhnya operasinya dari Pangkalan Pembekalan Kemaman (KSB) ke pangkalan pembekalan baharu ini pada Jun ini. 

Sementara itu, pihak TBSB masih lagi dalam perbincangan dengan pihak Kementerian Pendidikan Malaysia untuk mengambil alih tapak sekolah berhampiran berserta cadangan pembinaan sekolah baharu di lokasi lain yang telah dikenal pasti sebagai ganti. 

TBSB merupakan sebahagian daripada komponen pembangunan Pelabuhan Tok Bali yang akan dibangunkan melalui beberapa fasa termasuk pembinaan pelabuhan kargo di sebelah muara utara Terusan Tok Bali. 

TBSB secara khususnya dan Pelabuhan Tok Bali secara amnya dijangka akan bertambah maju apabila projek Lebuh Raya Pantai Timur Fasa 3 (LPT3) dari Kuala Terengganu ke Pengkalan Kubor yang turut melalui Tok Bali siap menjelang 2020. Projek LPT3 ini dijangka bermula pada tahun hadapan.

1 ulasan:

  1. The Dog House - Chicago - Mapyro
    Mapyro® Chicago has 경상남도 출장안마 15000 slot machines and 70 table games with 부천 출장안마 video poker tables and our 여주 출장안마 350 poker 전라남도 출장안마 room features a variety of table games 원주 출장안마

    BalasPadam